Pozadinska priča Samoborske glazbene jeseni


RENATA GLOJNARIĆ, izvršna direktorica Samoborske glazbene jeseni

Sa Studijom Grozić surađujem od 2009. godine. Kada pripremamo dizajn nove sezone Samoborske glazbene jeseni, u studiju Grozić mnogo razgovaramo o glazbi i glazbenicima koji će nam gostovati. Naš dizajner Romano Grozić dolazi s idejom, koju kasnije zajedno razrađujemo. Umjetnicima je potrebna sloboda i tako nesputani daju najbolje od sebe. Tako radim s glazbenicima, ali i s dizajnerima Studija Grozić.

Naš je cilj da vizualni identitet Samoborske glazbene jeseni bude prepoznatljiv, da ne bude samo najava kulturne manifestacije, već da se u njemu osjeća glazba. Mislim da je Romano u tome uspio. S njegovih se plakata „čuje“ glazba. Igra crno bijelih ploha, koje nas podsjećaju na klavirske tipke, povezuje glazbu i likovnost.

Velik smo iskorak napravili kada smo prije 2012. godine tijekom Samoborske glazbene jeseni odlučili obojiti grad, kako bi građani i slučajni prolaznici osjetili da se u gradu „nešto“ događa. Stupiće i drvene klupe obojili smo u žutu i mađentu te tako stvorili ritam koji podsjeća na tipke. Tako je klasična glazba izašla iz koncertnih prostora i postala dio grada. Samoborcima se to toliko svidjelo da su tražili da šareni stupići i klupe ostanu i nakon što je Samoborska glazben jesen završila.

ROMANO GROZIĆ

Grafički dizajn mora biti jednostavan i prepoznatljiv. Zbog toga sam odlučio da vizualni identitet Samoborske glazbene jeseni gradim na klavirskim tipkama. Zašto? Zato što su crno bijele tipke grafički jednostavne, a opet dovoljno primjenjive da se mogu interpretirati na brojne načine. Zato što ritam crno bijelih ploha odjekuje poput glazbe.

Prvi plakat koji sam dizajnirao za Samoborsku glazbenu jesen prikazivao je glazbenike odjevene u crna odijela koji nose crne plohe (daske, kvadrate) ispod pazuha. Jedan od uspješnijih plakata bio je onaj s isprepletenim crno bijelim prstima koji se izmjenjuju u ritmu klavirske tipkovnice. Igrom crno bijelih ploha dobivamo čist i jednostavan grafički dizajn, prepoznatljiv i bezvremenski.

O tome kako ću dizajnirati plakat novu sezonu Samoborske glazbene jeseni razmišljam već od proljeća. Mjesecima vrtim crno bijelu igru u glavi i tražim novu inspiraciju. Ove smo se godine u Studiju Grozić odlučili za „živi klavir“ – 35 osoba odjevenih u bijelo i 25 u crno oblikovalo je tipke klavira. Produkcijski to je bio jedan od zahtjevnijih projekata jer je trebalo skupiti dovoljno ljudi, svi su morali biti prikladno odjeveni, trebali su leći na zemlju a baš su se toga poslijepodneva nad nama nadvili oblaci, snimali smo sa sedam kamera i foto aparatom. Na ovaj je način kulturna manifestacija postala dio života samih Samoboraca.

sgj-jumbo-41sgj-jumbo-2012sgj-jumbo